måndag, mars 20, 2006

Hälsat på mormor

08:45
I fredags satte sig jag, mamma och min syster i bilen för att åka upp till Stockholm och hälsa på min lilla mormor.
Vi kom upp till Stockholm vid sextiden på kvällen och checkade in på vårt hotell. Sen åkte vi en sväng till min morbror och hans fru.
Efter det åkte vi tillbaka till hotellet och åt en god middag.
Somnade väl runt tiotiden men fick tyvärr inte sova så bra för min lilla mamma snarkade så *ler*. Jag och min syster låg vakna stora delar av natten...
På morgonen åt vi frukost och sen åkte vill till Toys R Us. Hade lovat Filip att jag skulle ha med en överraskning nu när jag skulle vara borta över natten. Köpte en mjukis Bamse till Filip, han älskar Bamse nu, och en mjukis Teletubbie till Oskar.
Efter detta åkte vi till Papprika. Handlade lite papper, inte så mycket.
När det var avklarat åkte vi och köpte blommor till mormor och for sedan vidare till sjukhemmet.
Min stackars mormor låg där i sängen och kunde knappt röra sig. Hon var så tunn, så tunn. Bara skinn och ben. Men samtidigt var hon så söt, såg ut som ett litet barn. Stackars mormor klagade på att hon inte kunde andas och att hon kände sig konstig.
Hon kan inte äta utan får näringdryck. Innan vi gick lade jag min kind mot hennes panna och sade hejdå. Är säker på att det var sista gången jag såg henne och jag är så glad att vi åkte upp.
Har ett jättefint kort på henne och Filip från förra sommaren, detta ska jag scrappa så snart jag kan. Kan lägga in det här på bloggen så ni får se. Lägger in kortet när jag kommer hem från jobbet.
När vi hade varit hos mormor så begav vi oss av hemåt igen.
Det första Filip frågade när jag kom innanför dörren var vart hans överraskning var *ler*.
Han blev så glad över sin Bamse, Bamse får vara med överallt, när han sover, när han leker, tittar på Tv:) Och Oskar gillade sin Teletubbie.
Vad man saknar sina små när man är borta.

Igår gjorde vi inte mycket. Både jag och Martin behövde sova ikapp oss efter helgen;)
Var ute på en liten promenad sen fixade vi lite hemma och jag pysslade med en layout.

2 kommentarer:

Blogger Evelina sa...

Vad jag är glad att du hann träffa din mormor och att allt annat runtomkring avlöpte väl. Och tänk vad mysigt det är att komma hem när man varit borta...
En riktigt bra vecka önskar jag dig! Kram Evelina

11:54 fm, mars 20, 2006  
Anonymous Anonym sa...

Håller med Evelina om att det var bra att du fick träffa din mormor, det är skönt att ha ett färskt minne av dem när de går bort.
Ha det så bra!
Kram Zara

1:36 em, mars 20, 2006  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida