fredag, mars 10, 2006

Doodling


17:29
Jag har blivit utmanad av Eva-Lena:)

1.Ta närmsta bok, och slå upp sidan 18, rad 4 - vad står där?
De närmsta böckerna är barnböcker, de har inte så många sidor:)

2. Sträck ut din vänstra arm så långt du kan, vad rör du vid?
Armstödet på fåtöljen.

3. Vad var det senaste du såg på TV?
Ellens DeGeneres (heter hon så?) talkshow.

4. Utan att se efter, gissa vad klockan är: 17:30
Titta nu på klockan. Vad är klockan egentligen?17:35

6. Bortsett från datorn, vad hör du just nu?
En Bamsefilm på TV.

7. När var du senast utomhus, och vad gjorde du?
Var i lekparken med barnen.

8. Vad tittade du på, innan du började svara på den här undersökningen?
Min blogg.

9. Vad har du på dig?
Långkalsonger (hade dem under jeansen när vi var ute) och en tröja.

10. Drömde du någonting inatt? I så fall - vad?
Kommer inte ihåg.

11. När skrattade du senast?
Vid matbordet alldeles nyss när min systers son skrattade åt Filip. Hans skratt lät underbart.

12. Vad finns på väggarna i rummet där du är nu?
Tapeter och och två tavlor.

13. Har du sett något konstigt på sistone?
Nej.

14. Vad tycker du om den här utmaningen?
Det är roligt med utmaningar.

15. Vilken var den senaste film du såg?
Family Stone.

16. Om du blev multimiljonär, vad skulle du köpa?
Betala av lånen, resa, köpa hus, scrapsaker, mina syskon samt föräldrar skulle få en slant.

17. Berätta något om dig själv som folk inte känner till.
Jag är född i Stockholm, bodde där tills jag var 7 år.

18. Om du kunde förändra EN sak i världen, utan att ta hänsyn till politik och skuldkänslor, vad skulle det vara?
Se till att de som svälter i världen får mat samt medicin och vård.

19. Tycker du om att dansa?
Ja.

20. George Bush?
Honom gillar jag inte!

21. Föreställ dig att ditt förstfödda barn är en flicka… Vad får hon heta? Om jag hade fått en flicka först skulle hon fått heta Emma.

22. Om ditt första barn var en pojke, vad skulle han heta? Mitt första barn är en pojke och han heter Filip.

23. Skulle du någonsin överväga att bo utomlands?
Ja, jag skulle gärna bo ett par år i New York eller Boston.

24. Vad vill du att Gud ska säga när du kommer till Pärleporten?
Hej och varmt välkommen hit.

25. Vilka fyra personer vill du ska svara på de här frågorna?
Eléonore, Zara, Evelina, Sockergrynet


10:06
Idag är jag hemma med barnen, jag har min lediga fredag, det är såååå skönt!!! Oskar är rätt så förkyld men han har ingen feber. Vi får se vart det bär hän.
Träffade min granne=kompis i förrgår och scrappade. Det var jätteroligt! Jag fick gjort en layout på Oskar när han var en månad. Jag testade att doodla men jag fegade ur så det blev inte så mycket. Resultatet ser ni här:)
Igår var jag hemma hos en kompis och fikade. Vi var 4 stycken. Det var mycket trevligt att sitta och snacka skit en stund *ler*. Fick reda på att en av dem ska gifta sig i sptember, sååå kul!!!
Nu ska jag nog ta itag med städningen..

8 kommentarer:

Blogger Evelina sa...

Hallå där! Jättesnygg LO!! (som vanligt!) Hoppas ni får en mysig dag tillsammans. Jag har OOONT i halsen men ska försöka orka med städningen ändå. Fast just nu har killarna byggt en megakoja mitt i vardagsrummet så jag kanske får vänta lite. Kram på dej!

10:29 fm, mars 10, 2006  
Anonymous Anonym sa...

Vad duktig du är som vågar dig på doodling, jag vågar antagligen när trenden är på utgående, så brukar det vara.
Kram vännen!

3:04 em, mars 10, 2006  
Anonymous Anonym sa...

Jätte fint det blev med doddling. Jag har en utmaning till dig! Kolla min blogg.

Ha en bra helg.

Kram Eva

4:30 em, mars 10, 2006  
Blogger AnnaG sa...

Tycker din dooodel lo blev jättefin! Vill du ha fler utmaningra finns det på min blogg =)

5:57 em, mars 10, 2006  
Blogger Eleonore sa...

Jättefin lo :)

Jag antog utmaningen ;)

Kram E

6:44 em, mars 10, 2006  
Blogger Evelina sa...

Hej och tack för ditt medlidande ;-). Ibland känner man ju bara sig för ynklig. Ringde jouren idag, men dom tyckte inte det lät som halsfluss (när gör dom det?) utan tyckte jag skulle avvakta till måndag. Så på deras inrådan går jag nu på ipren OCH alvedon tillsammans och det hjälpte faktist bättre än bara ipren som jag tog igår. Nu när medlidandet är högt hos resten av familjen tänkte jag att jag kanske kunde få lite scraptid medans tabletterna verkar bra. Man får ta chanserna när dom kommer, så man iallafall får ut något gott av det onda ;-).
Kram, tack för att du bryr dig!

1:17 em, mars 11, 2006  
Anonymous Anonym sa...

Hej Therese.
Så roligt att läsa dina svar på utmaningen, alltid kul att få veta mer om nätvännerna;)
Hoppas allt är väl hos er.
Kram,
Annette

11:53 fm, mars 12, 2006  
Anonymous Anonym sa...

Hej Hej!!
Vad fint du har det här, det är alltid så kul att hitta fram till nya bloggar! Bilden från din scrapbook är superfin!
Ha en trevlig söndagskväll!
Kram Kram

2:52 em, mars 12, 2006  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida