torsdag, februari 23, 2006

Vilken vecka!!!

07:46
Det började natten till söndag då Martin och Filip blev magsjuka och spydde om vartannat hela natten. Fy vad jobbigt. Jag fick ta hand om Filip samtidigt som såklart Oskar inte ville sova bra. Han brukar sova bra, men inte denna natten. Han kände väl på sig att det var nåt som inte stämde.
Som tur är, är Filip duktig och spyr i en hink så det gick ganska smidigt ändå. Förutom första gången då när det kom i sängen och lite överallt. Men sen var man ju beredd och så fort han började gnälla var jag där med hinken. Stackars liten, han tyckte det gjorde så ont att spy.
Jag och Oskar har klarat oss hittills, jag vet inte när man vågar ropa hej...
Så denna veckan blev det inget jobb. Filip har först idag börjat komma igång och äta hyfsat bra.

Men nog med tråkigheter nu:) Jag har blivit utmanad av Eva-Lena.

HAR DU NÅGONSIN
...blivit kysst? Ja
...ätit sushi? Nej
...stått på scen? Ja
...blivit dumpad? Nej
...varit ihop med någon som varit otrogen? Nej
...varit med om en bilolycka? Nej
...klättrat i berg? Nej

ANTINGEN ELLER
Kallt eller varmt? Varmt
Spets eller satin? Satin
Blått eller rött? Blått
Regn eller snö? Snö
Ull eller bomull? Bomull
Rosor eller tusensköna? Rosor
Vår eller höst? Vår
Historia eller vetenskap? Historia
Matte eller engelska? Engelska

MOTSATTA KÖNET
Gillar du just nu någon av det motsatta könet? Ja, min man
Vet den om det? Ja
Gillar någon annan dig just nu? Min man
Vad tittar du på hos en kvinna/man? Händerna

INOM DE SENASTE 48 TIMMARNA
Har du
...haft ett seriöst samtal? Ja
...kramat någon? Ja
...kommit sams med dina föräldrar? Har inte bråkat med dem
...bråkat med en kompis? Nej

GILLAR DU ATT
...ge kramar? Ja
...ge massage? Ja, men vill helst ha själv:)
...gå promenader i regnet? Nej

ÖVRIGT
Svär du för mycket? Ja *Skäms*
När duschade du senast? Igår
Vilken färg är det på dina byxor just nu? Har på mig en sarong (är hemma och vabbar)
Vilken låt lyssnar du på just nu? Ingen
Vad var det sista du sa? Ojdå, stackars dig (till min son)
Vad är brevid dig just nu? Köksbordet
Hur ser ditt skrivbord ut (till datorn)? Har datorn i köket
Vad var det sista du åt? Frukost
Hur är vädret just nu? Kallt och grått
Vem pratade du sist med på telefon? En tjej som ska ha Tupperware Party hos mig
Vad gör dig glad? Min familj

Vart skulle du vilja åka?
...för att shoppa: USA
...för att festa: New York
...för att ha sommar: Till värmen

Vill du ha barn? Har 2 st

Nu utmanar jag Anna, Annette och Eléonore

PS. Jag glömde ju att säga att Oskar sover lite längre om mornarna nu, skönt.

3 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Fy vad jobbigt du har haft det, hoppas att du kommer på lördag, det var jättelängesedan sist!
Kram Zara

3:33 em, februari 23, 2006  
Anonymous Anonym sa...

Hej Therese.
Hoppas verkligen att alla mår bra idag så ni kan njuta av det underbara vädret.
Ha det gott i helgen.
Kram,
Annette

4:38 em, februari 24, 2006  
Blogger Eleonore sa...

Jag har nu antagit utmaningen ;)

Kram E

2:44 em, februari 28, 2006  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida