fredag, april 14, 2006

Ont i magen

06:17
Ont i magen, är de tre ord som vi har hört hela natten, typ var och varannan timme fram till tre och sen lite mer sällan.
När jag pratade med fröknarna på Filips dagis i onsdags så sade hon att den förkylning med feber som går just nu hade satt sig i magen på många.
Och tyvärr verkar Filip inte ha blivit något undantag. Han är snorig i näsan och har ont i magen. Tror det beror på både alla panodil samt förkylningen.
Tidigt i morse vaknade jag av att "Jag behöver kissa", inte underligt tänkte jag iom att han druckit vatten som en tok hela natten. Jag skulle ta upp honom och kände att shit, han har kissat på sig, det har aldrig hänt innan. Men när jag tände lampan hade det runnit ur baken på honom.
Han åt ju knappt igår och så druckit hela natten samt förkylning och panodil rakt upp i tarmen , tro jag att det rann. Stackarn han skämdes så. Jag tyckte så synd om honom.
Nu ligger han här i soffan och tittar på tv. Han dricker vatten och thé men han vill helst inte äta för han är rädd att han ska få ont i magen igen. Stackars liten.
Ja, ja, febern verkar vara bättre i alla fall.
Tror nästan det var detta som Oskar hade för två helger sen. Hög feber, lite snorig och magen pajjade. Inte så att han gick på toan hela tiden, men då han behövde, typ 2 ggr om dagen så rann det bara....
Nog om bajsprat *ler*

Igår var Molle här och vi scrappade. Jag har nästan gjort klar en layout samt börjat på en annan. Har verkligen kommit in i en scrapperiod just nu och det är sååå roligt :)
Har verkligen tur att min granne har börjat scrappa så vi kan sitta en gång i veckan :)

Nu ska jag äta frukost.
Önskar er alla en fin långfredag!

8 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Stackars Filip. Det är ju inte roligt att vara så sjuk.
Hoppas att helgen ändå blir trevlig.
Kram
Bammie

9:42 fm, april 14, 2006  
Blogger Eleonore sa...

Stackars lite och stackars er :(

Ge honom en kram från tant E och jag lovar att jag skall hålla tummarna för att ni ändå får en trevlig påskhelg!

Kram E

10:06 fm, april 14, 2006  
Anonymous Anonym sa...

Usch vad trist hoppas att han kryar på sig snabbt!
Ha en riktigt skön påsk!
Kram

10:42 fm, april 14, 2006  
Anonymous Anonym sa...

Stackars Filip! Hoppas han piggar på sig så ni alla får en riktigt GLAD PÅSK!! Aron går här och knorrar om att han mår illa, men nu verkar han lite piggare. Hoppas han låter bli att kräkas.
PÅSKKRAMAR till dig!!!

1:48 em, april 14, 2006  
Anonymous Anonym sa...

Stackars lille kille. Hoppas han kryar på sig snart.

En Glad Påsk önskr jag er.

Kram Eva-Lena

6:27 em, april 14, 2006  
Anonymous Anonym sa...

Önskar er en så trevlig påsk som det bara går .Kram Martina

6:34 em, april 14, 2006  
Anonymous Anonym sa...

Stackars lillkråkan!! Hoppas han kryar på sig och får en riktigt bra påskhelg trots allt!!

Önskar dig en riktigt mysig påsk!!
kramar

7:05 em, april 14, 2006  
Anonymous Anonym sa...

Åh, stackars lille Filip, hoppas han mår bra idag så han kan äta åtminstone lite påskgodis. Krama honom från tant Annette, ja du måste förstås ge Oskar en kram också. Äh, ett helt gäng med kramar från mig till er alla.
Glad påsk!

1:57 em, april 15, 2006  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida