onsdag, juli 19, 2006

Härliga sommar

Vilket underbart väder vi har. Kan knappt tro det.
Igår eftermiddag var vi på stranden och badade, det var jätteskönt i vattnet.
Idag ska vi vara hemma och fixa lite på altanen. Barnen får bada i sin pool. I kväll ska jag och Martin se den nya "Pirates of the Caribbean" filmen. Det ska bli så kul. Mamsen och papsen passar barnen.

Igår förmiddag ringde mamma och berättade att en lyftkran hade brakat rakt in i min systers trädgård. Bromsarna gick sönder och föraren valde att åka in i trädgården för de har en stor björk där som han trodde skulle stoppa framfarten. På vägen genom trädgården mejade han ner deras brevlåda, en sån där dyr som man låser, häcken samt deras plommonträd som hade fullt med plommon plus att Lukas gunga hängde däri.
Annika var på jobbet när detta hände, men Per och Lukas var hemma. Som tur var hade de inte hunnit ut ännu. Jag, Martin och barnen åkte dit för att se hur det såg ut.
Här är en bild.



I vår trädgård växer det massor av röda vinbär på vår buske. Filip älskar att gå och äta dem. Oskar vill mest mosa dem *ler*.



3 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Här hänger vinbären också stora och röda på busken. Det är riktig sommar det!

Men HU va läskigt med en lyftkran som mosar ens trädgård. Det var för väl att inga barn (eller vuxna) var ivägen.

Och jag håller med dig, det är UNDERBART att vakna till varje ny solig dag. Idag har jag verkligen bestämt mig för att "seize the day" även om det är massa städning som behäver göras. Det är så lätt att bara gå omkring med huvet i "tvätthögarna" och glömma njuta av det lilla varje dag. Som att kunna äta frukost ute och få njuta av solen :-). Nu blev jag djup va?! ;-)

Önskar er en underbar dag! Ta vara på den :-) KRAM!!

11:50 fm, juli 19, 2006  
Anonymous Anonym sa...

Usch vad läbbigt med lyftkranen...
Killarna älskar också röda vinbär så de plockar för fullt när jordgubbarna och smultronen tar slut!
Kram

1:41 em, juli 19, 2006  
Anonymous Anonym sa...

Vilken underbar vinbärsbild, nya kameran månntro???

Hoppas filmen var OK, vi skall ju se den imorgon.

Kanske ses vi på stranden!

Kramis grannen m bloggproblemen

11:26 em, juli 19, 2006  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida