onsdag, maj 10, 2006

Halsinfektion, New York och åksjuk

10:51
Oskar har en halsinfektion, dock inte halsfluss. Var på närakuten igår med honom då han inte ville dricka riktigt och verkade ha ont i halsen. Så det blir inget dagis denna veckan. Men han är frisk så till vida att han inte har någon feber och han är pigg, men de tyckte han skulle vara hemma denna veckan och få upp immunförsvaret efter alla sjukdomar de senaste veckorna.
Min snälla mamma är hemma med barnen imorgon så att jag får jobba ikapp mig lite.

I morse skjutsade vi Martin till flygplatsen så nu är han på väg till New York, jag är knappt avundsjuk alls...

På vägen hem, vi tog den slingriga innervägen för att slippa morgontrafiken, så blev Filip lite åksjuk, han fick ont i magen och fick upp tre droppar spya. Det var verkligen inte mer än tre droppar. Så han fick vara hemma från dagis idag.
Imorgon får han nog oxå vara hemma när mamma ska passa dem, det tycker han är roligt.

Nu ska jag tillbaka till pannkakorna. Varför ska det vara så svårt att få till fina pannkakor och varför lyckas alltid min mamma så bra när hon gör pannkakor???

6 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Hej på dig.
Tråkigt att du fortfarande har sjuka barn. Nu när det är sol och värme måste de vara friska.

Mammor gör alltid bäst pannkakor. Åtminstone tycker man det när man blir stor.
Jag sitter i receptionen på campingen och smygtittar in här lite.
Kram till dig
Bammie

6:54 em, maj 10, 2006  
Anonymous Anonym sa...

Vilken otur ni har med alla sjukdomar, ni hinner inte bli friska förrän ni är sjuka igen.

Kram på dig
Eva-Lena

8:45 fm, maj 11, 2006  
Anonymous Anonym sa...

Blä för åksjuka och hurra för pannkakor!! Dina barn tycker säkert att du gör bäst pannkakor, precis som du tycker det om din mammas :-)
Ha en bra dag. Kram.

9:31 fm, maj 11, 2006  
Blogger Bettan sa...

Mina barn tycker att deras farmors pannkakor var bäst, det måste jag hålla med om hon gjorde underbart goda pannkakor.Åksjuka är inget kul, stackarn.
Ha en bra dag.
KRAM

10:23 fm, maj 11, 2006  
Anonymous Anonym sa...

Vilken otur ni har haft med sjuka barn denna våren.
Men tänk snart kommer M hem med massor av scrapsaker!!!
Kram

12:54 em, maj 11, 2006  
Anonymous Anonym sa...

Hej Therese.
Men stackars lille Oskar, hoppas han är piggare idag.
Jaså, du är inte alls avis på Martin som får åka till NY, ska jag tro på det?
Tänk dig, jag vann en resa dit men struntade i att åka. Är jag galen, eller?
Önskar er allt gott,kram till er alla.

8:34 em, maj 11, 2006  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida